FANDOM

Oryginał Edytuj

Jan Paweł II nie jest tak bardzo obecny w debacie publicznej jak 10 czy 15 lat temu, ale trudno o nim nie pamiętać, skoro wciąż powstają nowe szkoły, przedszkola, place, ulice jego imienia, jego zdjęcia są w tysiącach instytucji publicznych, nieustannie powstają filmy i książki kultywujące pamięć o nim, urzędnicy państwowi odsłaniają dziesiątki jego pomników i tablic pamiątkowych. Papież jest więc wciąż obecny w przestrzeni publicznej jako król Polski, strażnik ładu społecznego i osoba przedstawiana jako wzorzec w czasach rzekomego kryzysu wartości.

Źródło Edytuj

[1]

Przykłady użycia Edytuj

G. K. Żukow nie jest tak bardzo obecny w debacie publicznej jak 40 czy 45 lat temu, ale trudno o nim nie pamiętać, skoro wciąż powstają nowe szkoły, przedszkola, place, ulice jego imienia, jego zdjęcia są w tysiącach instytucji publicznych, nieustannie powstają filmy i książki kultywujące pamięć o nim, urzędnicy państwowi odsłaniają dziesiątki jego pomników i tablic pamiątkowych. Marszałek jest więc wciąż obecny w przestrzeni publicznej jako wyzwoliciel Polski, strażnik ładu społecznego i osoba przedstawiana jako wzorzec w czasach rzekomego kryzysu wartości.

J. W. Stalin nie jest tak bardzo obecny w debacie publicznej jak 40 czy 45 lat temu, ale trudno o nim nie pamiętać, skoro wciąż powstają nowe szkoły, przedszkola, place, ulice jego imienia, jego zdjęcia są w tysiącach instytucji publicznych, nieustannie powstają filmy i książki kultywujące pamięć o nim, urzędnicy państwowi odsłaniają dziesiątki jego pomników i tablic pamiątkowych. Wódz jest więc wciąż obecny w przestrzeni publicznej jako wyzwoliciel Polski, strażnik ładu społecznego i osoba przedstawiana jako wzorzec w czasach rzekomego kryzysu wartości.

A. Hitler nie jest tak bardzo obecny w debacie publicznej jak 40 czy 45 lat temu, ale trudno o nim nie pamiętać, skoro wciąż powstają nowe szkoły, przedszkola, place, ulice jego imienia, jego zdjęcia są w tysiącach instytucji publicznych, nieustannie powstają filmy i książki kultywujące pamięć o nim, urzędnicy państwowi odsłaniają dziesiątki jego pomników i tablic pamiątkowych. Fuhrer jest więc wciąż obecny w przestrzeni publicznej jako wódz Niemiec, strażnik ładu społecznego i osoba przedstawiana jako wzorzec w czasach rzekomego kryzysu wartości.